Tant si estàs de vacances com si tens la sort de viure en una ciutat amb platja com Barcelona, cal aprofitar l’entorn natural per posar-nos en forma.

La pràctica del running s’ha estès considerablement en aquests últims anys, i gairebé tothom, en un moment o un altre, ha sortit alguna vegada a córrer per respirar una mica a l’aire lliure.

L’asfalt de la ciutat, la calor i la contaminació ens fan buscar alternatives per practicar aquest esport, així que a l’estiu la combinació platja i running és perfecta.

La platja de la Barceloneta és sens dubte l’opció perfecta si estem a la ciutat i no volem marxar molt lluny.

Aquí us deixem 5 tips per practicar, de forma segura, el vostre esport favorit a la platja:

– Millor triar l’alba o el capvespre

Encara que sembli lògic a causa de les altes temperatures de l’estiu, de vegades la falta de temps ens fa practicar esport durant les hores de més sol. És millor evitar la franja horària del migdia per no córrer el risc de patir un cop de calor. Les millors hores són al matí o a partir de les 7 de la tarda.

– Millor amb esportives que descalç

Existeix el mite que córrer descalç et permet experimentar millor la trepitjada però no és el més recomanable. Un bon calçat esportiu amb alguna membrana impermeable facilita un millor amortiment i evita descompensacions musculars i fascitis plantar.

– Utilitza sempre protecció solar

Encara que hàgim esmentat anteriorment que és millor córrer en hores de menor exposició solar, a l’estiu el sol pot cremar-nos a qualsevol hora del dia. Per això sempre és aconsellable utilitzar protecció per a la pell.

-Sorra mullada o tova?

Una altra dels dubtes que tenim a l’hora de practicar running a la platja per primera vegada és sobre quin tipus de sorra és millor córrer. Els experts conclouen que és millor la vora del mar, on la sorra està mullada i ferma. D’aquesta manera el terreny ens retorna la força que exercim. La sorra seca i tova la utilitzarem com a entrenament complementari per fer tandes de sprints. Així cremarem més grassa, enfortirem les cames i el sistema cardiovascular.

– Quant temps?

No convé planificar sessions excessivament llargues. Córrer a la platja és molt més cansat, i encara que en petites dosis és beneficiós, si ens excedim pot provocar l’efecte contrari per a les nostres articulacions. El millor és alternar la nostra pràctica habitual sobre asfalt o muntanya amb la platja.

Aprofita la teva pràctica per gaudir de l’entorn, del sol, de l’aire, i sobretot, aprofita l’aigua del mar. Un bon bany després d’una sessió de running és perfecte per relaxar la nostra ment i el nostre cos.

 

Baluard, passió pel pa a la Barceloneta
Ice bar, temperatures sota 0 a la platja del Somorrostro

Pin It on Pinterest

Mantente informado

Suscribete a nuestra newsletter y conoce todas las actividades de la asociacion y noticias del barrio.

Te has suscrito, confirma la direccion desde tu correo.